تاريخ و زمان
جمعه 7 ارديبهشت 1403  
بيشتر
جستجو
بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1084838
تعداد بازديد اين بخش: 100785
در امروز: 931
اين بخش امروز: 118

بيشتر
اخبار قرآني
«برنامه درس ملي» از سال تحصيلي آينده اجرايي مي‌شود

وزير آموزش و پرورش امروز، 27 فروردين‌ماه، در حاشيه چهاردهمين جشنواره دانش‌آموزان نخبه بسيجي در جمع خبرنگاران گفت: «برنامه درس ملي» كه شامل تأليف كتب درسي(تمامي كتاب‌هاي درسي) سازماندهي دروس آموزشي و...است، براي سال تحصيلي آينده اجرايي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، حميدرضا حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش، امروز در حاشيه چهاردهمين جشنواره دانش‌آموزان نخبه بسيجي، با بيان اينكه برنامه‌ درس ملي را كه يكي از فعاليت‌هاي ما در تحول بنيادين است، به زودي آغاز خواهيم كرد، اظهار كرد: برنامه درس ملي شامل تأليف كتب درسي، سازماندهي دروس آموزشي، ساعات آموزش دروس و... است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه با بيان اينكه تلاش داريم تا هر چه زودتر برنامه درس ملي را به تصويب شوراي آموزش عالي آموزش و پرورش برسانيم، افزود: در صورتي كه اين برنامه هر چه زودتر به تصويب شوراي عالي اموزش و پرورش برسد براي استفاده در سال تحصيلي آينده در دستور كار قرار خواهد گرفت.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به چهاردهمين جشنواره دانش‌آموزان نخبه بسيجي، اظهار كرد: بسيج و تفكر بسيجي، تفكري است كه خلاقيت، نوآوري، ابتكار و ايمان كه از اركان مهم تحول بنيادين هستند را مدنظر خود قرار داده است.

حميدرضا حاجي‌بابايي با اشاره به ويژگي‌هاي تحول بنيادين در آموزش و پرورش عنوان كرد: تحول بنيادين در آموزش و پرورش تحولي است كه دانش‌آموزان بايد براساس آن تربيت شوند و البته تمامي ويژگي‌هاي مورد توجه در تحول بنيادين ويژگي‌هايي هستند كه يك بسيجي با خود به همراه دارد.

وي، با اشاره به سال «جهاد اقتصادي» گفت: جهاد يك كلمه مقدس بوده كه براساس آن انسان با خداوند معامله مي‌كند و انساني كه با خداوند معامله مي‌كند و اهل جهاد است اهل تفكر، انديشه و نوآوري است.

تحول بنيادين در آموزش و پرورش تحولي است كه دانش‌آموزان بايد براساس آن تربيت شوند و البته تمامي ويژگي‌هاي مورد توجه در تحول بنيادين ويژگي‌هايي هستند كه يك بسيجي با خود به همراه دارد
حاجي‌بابايي ادامه داد: براي اينكه دانش‌آموزان را به سمت و سوي جهاد و معامله با خداوند سوق دهيم بايد برنامه‌هاي خود را در جهت رسيدن به تحول بنيادين كه همان تربيت دانش‌آموز خلاق، ديني و اسلامي است برسانيم.

مقام عالي وزارت آموزش و پرورش، در بخش ديگري از سخنان خود، درباره مركز ملي استعدادهاي درخشان به خبرنگاران، گفت: در وزارت آموزش و پرورش طرحي به منظور شناسايي دانش‌آموزان نخبه و برتر آغاز شده كه در اين طرح دانش‌آموزان نخبه را به صورت پراكنده و غيرپراكنده مورد شناسايي قرار داده و در مركز ملي استعدادهاي درخشان ساماندهي مي‌كنيم.

وي يادآور شد: با افتتاح «مركز ملي استعداد‌هاي درخشان» طي 10 روز آينده، دانش‌آموزاني كه داراي خلاقيت، ابتكاز و نوآوري بوده و در مدارس سمپاد و المپيادهاي جهاني سوابقي داشته باشند و معيارهايي از قبيل؛ معيارهاي ديني، فكري و عقلي را نيز دارا باشند، شناسايي و از نظر آموزشي و پرورشي در مركز قدرتمندي تحت عنوان «مركز ملي استعدادهاي درخشان» گرد هم مي‌آيند.

حاجي‌بابايي، در ادامه افزود: با راه‌اندازي مركز ملي استعدادهاي درخشان تمامي نگراني دانش‌آموزان برتر و نخبه درباره بي‌توجهي به نوآوري‌ها و خلاقيت‌هاي آنان از بين رفته و در شناخت، جذب، نگهداري و فعاليت‌هاي جنبي دانش‌آموزان تلاش مي‌شود.

وي در ادامه اين بخش از سخنان خود، گفت: همزمان با راه‌اندازي «مركز ملي استعدادهاي درخشان» شواري سياست‌گذاري براي اين مركز تشكيل خواهد شد، افزود: اعضاي اين شورا كه همزمان با راه‌اندازي مركز ملي استعدادهاي درخشان ايجاد مي‌شود از دانش‌آموزان نخبه و مسئولان آموزش و پرورش خواهند بود.

وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: طرح راه‌اندازي «مركز ملي استعدادهاي درخشان» در آموزش و پرورش، شوراي عالي آموزش و پرورش و از سوي رياست جمهوري مصوب شده است كه با برنامه‌ريزي‌هاي نهايي تا 10 روز آينده عملي خواهد شد. 


منبع: ايكنا

نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 222
خانه | بازگشت | Quran Guest (qguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.