تاريخ و زمان
جمعه 31 فروردين 1403  
بيشتر
جستجو
بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1078855
تعداد بازديد اين بخش: 99921
در امروز: 587
اين بخش امروز: 83

بيشتر
اخبار قرآني
بالابردن كيفيت جايگزين افزايش تعداد مدارس قرآن مي‌شود

حميدرضا حاجي‌بابايي با بيان اينكه هنوز برنامه‌ريزي خاصي براي افزايش مدارس قرآن در سال تحصيلي آينده انجام نداده‌ايم، اظهار كرد: هرچند كه تعداد مدارس قرآن در سال تحصيلي 90 ـ 91 افزايش پيدا نمي‌كند، اما در تلاش هستيم تا در آموزش‌هاي قرآني مدارس افزايش كيفيت داشته باشيم.

حميدرضا حاجي‌بابايي، وزير آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران‌(ايكنا)، با اشاره به اينكه مدارس قرآن در سال تحصيلي 90 ـ 91 نيز به فعاليت عادي خود ادامه خواهند داد، گفت: مدارس قرآن در سال تحصيلي آينده از نظر آموزشي تغيير خاصي نداشته و مانند گذشته عمل مي‌كنند.

وي با اشاره به هفت مرحله‌اي بودن آموزش‌ها در مدارس قرآن يادآور شد: مدارس قرآن در سال تحصيلي 90 ـ 91 روند عادي خود را طي كرده و هر يك از مدارس براي ارائه هفت مرحله آموزشي به دانش‌آموزان تلاش مي‌كنند.

وزير آموزش و پرورش مراحل آموزشي را شامل روخواني، روان‌خواني، تفسير، ترجمه و... عنوان كرد و گفت: هر يك از مدارس قرآن در هر يك از ترم‌هاي تحصيلي گذشته، يك مرحله آموزشي را پشت سر گذاشته‌اند كه اين روند را براي پايان هفت مرحله در سال تحصيلي آينده دنبال خواهند كرد.

اين مقام عالي وزارت آموزش و پرورش در اين بخش از سخنان خود درباره تغيير كمي و كيفي مدارس قرآن در سال تحصيلي 90 ـ 91 افزود: مدارس قرآن هر چند كه ممكن است از نظر كمّي افزايش پيدا نكنند، اما به طور قطع از نظر كيفي و كيفيت آموزش‌ها افزايش چشم‌گيري خواهند داشت.

وي اظهار كرد: هرچند كه افزايش تعداد مدارس قرآن در سال‌هاي آينده هنوز مشخص نشده و برنامه‌ريزي‌هاي ما نيز در اين زمينه مشخص نيست، اما در تلاش هستيم تا تعداد مدارس قرآن را براي ارتقا كمي و كيفي فعاليت‌هاي قرآني خود افزايش دهيم.

حميدرضا حاجي‌بابايي با يادآوري اينكه تمامي مدارس ابتدايي كشور از سال آينده در روزهاي پنج‌شنبه تعطيل هستند، گفت: تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنج‌شنبه شامل مدارس قرآن نيز مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه مدارس قرآن سه روز در هفته فعاليت داشته و به آموزش قرآن براي دانش‌آموزان مي‌پردازند، عنوان كرد: برنامه‌ريزي در هر يك از مدارس قرآن متفاوت بوده و هر يك از مدارس قرآن مي‌توانند سه روز در هفته را به غير از روزهاي پنج‌شنبه به آموزش قرآن بپردازند. 


منبع: ايكنا

نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 210
خانه | بازگشت | Quran Guest (qguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.