تاريخ و زمان
جمعه 10 فروردين 1403  
بيشتر
جستجو
بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1062358
تعداد بازديد اين بخش: 97797
در امروز: 547
اين بخش امروز: 34

بيشتر
اخبار قرآني
تشكيل اتاق فكر «قرآن»، «نماز» و «عترت» در آموزش و پرورش

مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش از تشكيل و آغاز به كار فعاليت اتاق فكر قرآن، نماز و عترت در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.


محمد بنيادي، مديركل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش و مشاور قرآني وزير، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران‌(ايكنا) با بيان اينكه در سال جاري سه اتاق فكر غني در بالاترين سطح در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازي شده است، عنوان كرد: اتاق فكر قرآن، اتاق فكر نماز و اتاق فكر عترت سه اتاق فكري هستند كه به منظور انجام فعاليت‌‌ در حوزه تخصصي راه‌اندازي شده‌‌اند.

مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازي اتاق فكر «قرآن» در سال 90 عنوان كرد: اين اتاق فكر هر هفته با حضور اكثريت مديران ستادي وزارت‌خانه، مديران حوزه‌هاي علميه، نمايندگان دفتر مقام معظم رهبري و اعضاي فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي تشكيل مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه اتاق فكر قرآن تا پايان سال، روزهاي شنبه هر هفته در وزارت آموزش و پرورش تشكيل مي‌شود، گفت: در اين اتاق فكر فعاليت‌هاي قرآني وزارت آموزش و پرورش و شوراي آموزش عمومي قرآن كشور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفته و راهكارهاي اجراي بهتر برنامه‌هاي قرآني در كشور ارائه مي‌شود.

اتاق فكر «نماز» روزهاي يكشنبه تشكيل مي‌شود
محمد بنيادي در ادامه به اتاق فكر «نماز» كه تا پايان سال، روزهاي يكشنبه هر هفته تشكيل مي‌شود، اشاره كرد و گفت: در اتاق فكر نماز نيز كه با حضور مسئولان آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه برگزار مي‌شود، مباحث مربوط به اهميت اقامه نماز در مدارس و ايجاد شرايط لازم در مدارس براي اقامه نماز جماعت را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

تشكيل اتاق فكر «عترت» مبتني بر ولايت و بصيرت
مديركل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به فعاليت اتاق فكر «عترت» تا پايان سال اشاره كرد و ادامه داد: در اين اتاق فكر كه روزهاي سه‌شنبه هر هفته مبتني بر محوريت «ولايت و بصيرت» در وزارت آموزش و پرورش تشكيل مي‌شود، مباحثي از جمله؛ مناسبت‌هاي مذهبي و اجراي فعاليت‌هاي مختلف در اعياد مذهبي، ميلاد ائمه اطهار‌(ع) و ... مطرح و مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

وي يادآور شد: در اولين اتاق فكر عترت كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين علي ذوعلم، دبير ستاد همكاري‌هاي آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه و... تشكيل شد، بنا شد تا يك نظام‌نامه قوي كه بيشتر متمركز بر ولادت‌ها و مناسبت‌هاي بانشاط باشد، از سوي اين اتاق فكر تدوين شود.

مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش در بخش پاياني سخنان خود عنوان كرد: در نظام‌نامه‌اي كه از سوي اتاق فكر عترت تدوين خواهد شد، سيره و سنت اهل بيت‌(ع) نيز آورده مي‌شود تا زيبايي‌هاي اهل‌بيت(ع) كاملاً محسوس شود. 


منبع: ايكنا

نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 235
خانه | بازگشت | Quran Guest (qguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.