تاريخ و زمان
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403  
بيشتر
جستجو
بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1083271
تعداد بازديد اين بخش: 100588
در امروز: 353
اين بخش امروز: 50

بيشتر
اخبار قرآني
112ساعت آموزش قرآن و عترت در «طرح بصيرت فرهنگيان»

در دومين دوره از «طرح جامع بصيرت فرهنگيان» كه از اول تابستان آغاز مي‌شود، 112 ساعت آموزش با رويكرد قرآن و عترت ويژه مدرسان مدارس قرآن ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري قرآني ايران‌ (ايكنا)، دومين دوره از «طرح جامع بصيرت فرهنگيان» در راستاي منويات مقام معظم رهبري درباره نقش دوره‌هاي ضمن خدمت معلمان در پويايي و اجتناب از انجماد فكري، تأكيد وزير آموزش و پرورش در توجه به آموزش‌هايي با رويكرد معرفتي و قرآني و ساماندهي و برنامه‌ريزي مطلوب و ايجاد وحدت رويه در تمامي دوره‌هاي آموزشي وزارت آموزش و پرورش برگزار مي‌شود.

نخستين دوره از «طرح جامع بصيرت فرهنگيان» سال گذشته با تحت پوشش قرار دادن 30درصد از فرهنگيان كشور از سوي ستاد همكاري‌هاي آموزش و پرورش و حوزه‌هاي علميه برگزار شد و دومين دوره از اين طرح نيز از تابستان سال جاري با تشكيل دبيرخانه دائمي طرح در مركز برنامه‌ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

دومين دوره از اين طرح با هدف؛ توانمندسازي فرهنگيان به ويژه مدرسان مدارس قرآني، مربيان و معاونان پرورشي، توجه بيشتر به ارتقاي كيفيت دوره‌هاي ارزشي و اعتقادي، بهره‌مندي از فرصت‌هاي برون‌سازماني و سرمايه‌هاي اجتماعي، مشاركت موثر حوزه‌هاي علميه و نهادهاي فرهنگي و اجتماعي در ارتقاي كيفيت و بهبود اثربخشي دوره‌ها براي 30درصد از فرهنگيان داوطلب برگزار مي‌شود.

همزمان با آغاز اجراي «طرح جامع بصيرت فرهنگيان» 21 عنوان دوره آموزشي كوتاه مدت پيش‌بيني شده كه 112 ساعت آن با رويكرد قرآن و عترت، ويژه مدرسان مدارس قرآني و 282 ساعت آن با رويكرد بصيرت‌بخشي و مباني انديشه اسلامي، ويژه مربيان امور تربيتي، معاونان پرورشي، معلمان ديني و قرآن مدارس، طراحي و تدوين شده است.

گزارش ايكنا حاكي است، فرهنگيان داوطلب براي شركت در «طرح جامع بصيرت فرهنگيان» بايد حداقل داراي مدرك كارشناسي‌‌ارشد يا حداقل سطح 3 حوزه با گرايش‌هاي تحصيلي مرتبط باشند تا براي شركت در اين طرح انتخاب شوند.

يادآوري مي‌شود، بخش عمده‌اي از اين طرح همزمان با تابستان در سراسر كشور اجرا خواهد شد و بخش ديگري از آن نيز در طول سال تحصيلي 90 ـ 91 با بهره‌گيري از مدرسان و اساتيد مجرب اجرا مي‌شود. 


منبع: ايكنا

نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 376
خانه | بازگشت | Quran Guest (qguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.