تاريخ و زمان
سه شنبه 29 اسفند 1402  
بيشتر
جستجو
بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1055123
تعداد بازديد اين بخش: 97340
در امروز: 298
اين بخش امروز: 52

بيشتر
فعاليت هاي قرآني
طرح مزاياي حقوقي دارندگان مدرك حفظ قرآن در حال نهايي شدن است

معاون ارتباطات و فناوري اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم از نهايي شدن طرح مزاياي حقوقي دارندگان مدرك حفظ قرآن در تعامل با معاونت برنامه‌ريزي نظارت و راهبردي رياست جمهوري خبر داد.

محمدمهدي بحرالعلوم، معاون ارتباطات و فناوري اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم، نشست خبري كه امروز، دوشنبه 19 ارديبهشت‌ماه، در محل اين سازمان برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) مبني بر تحقق بهر‌ه‌مندي حفاظ از مزاياي مصوب اظهار كرد: متأسفانه مزاياي درنظر گرفته شده براي دارندگان مدارك حفظ به درستي اجرا نمي‌شود.

وي ادامه داد: با وجود اين مسئله، حفاظ قرآن كريم باز هم استقبال خوبي از اين موضوع داشتند. دارندگان مدرك درجه يك مورد تأييد بنياد ملي نخبگان هستند و از مزاياي بهره‌‌مند مي‌شوند. دارندگان مدرك درجه ممتاز و درجه سوم نيز در آزمون كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته علوم قرآن و حديث، از بخش حفظ معاف مي‌شوند.

اين حافظ قرآن كريم خاطرنشان كرد: به طور كلي اين پنج سطح از مدرك حفظ داراي مزايايي همانند مزاياي پنج سطح مدرك هنرمندان است و بسته به سطح آن حقوقي معادل ديپلم، فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا دريافت خواهند كرد.

معاون ارتباطات و فناوري اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم افزود: البته اين مسئله متأسفانه تاكنون حالت اجرايي به خود نگرفته است، ولي با پيگيري‌هاي فراوان و تعامل با معاونت برنامه‌ريزي نظارت و راهبردي رياست جمهوري يا همان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي سابق، مراحل پاياني خود را طي مي‌كند تا به طور رسمي به ادارات ابلاغ شود.

وي با اشاره به خبر تصويب تحصيل رايگان حافظان قرآن توسط مجلس شوراي اسلامي در هفته گذشته گفت: جاي خوشحالي است كه به همت مجلس شوراي اسلامي، تحصيل حافظان كل قرآن كريم در دانشگاه رايگان شده است و تمامي مزايايي كه براي حفاظ قرآن كريم در كشور در نظر گرفته شده، منوط به دريافت همين مدرك حفظ است.

بحرالعلوم عنوان كرد: از سوي جامع قرآني نيز اين مدرك از اعتبار به خصوصي بهر‌ه‌مند است و اين مدرك را هم وزير فرهنگ و راشاد اسلامي امضا مي‌كند و هم رئيس سازمان تبليغات اسلامي آن را امضا مي‌كند و به نوعي مورد اعتبار همه دستگاه‌هاي قرآني كشور است.

وي در پاسخ به خبرنگار ايكنا مبني بر وجود نظارت اين مدارك بعد از چند سال اظهار كرد: از لحاظ آموزشي، موضوع حفظ قرآن كريم بايد هرچند سال مورد بازبيني قرار گيرد تا ثبوت حفظ محرز شود. اما از لحاظ بهر‌‌ه‌مندي از مزاياي مادي، احتياجي به بازبيني نيست و اين مدارك مادام‌العمري صادر مي‌شود.

معاون ارتباطات و فناوري اطلاعات سازمان دارالقرآن الكريم اشاره كرد: ساير مدارك رسمي مانند مدارك تحصيل دانشگاه نيز هر چند از لحاظ علمي و آموزشي نيازمند بازبيني هستند ولي با يكبار دريافت آن، شخص هميشه از مزاياي حقوقي آن بهره‌مند مي‌شود.

وي در پاسخ به ديگر سؤال خبرنگار ايكنا در خصوص كارآمدي روش‌هاي حفظ يك‌ ساله قرآن كريم تصريح كرد: در ششمين دوره آزمون اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن، گزينه‌اي در فرم نظرسنجي تهيه شده است كه مشخص مي‌كند افراد تحت چه شيوه‌اي و در كدام مؤسسه قرآن را حفظ كردند.

بحرالعلوم در پايان خاطرنشان كرد: شيوه حفظ قرآن كريم به هيچ عنوان شيوه قابل تعميمي براي همه افراد نيست، بلكه فقط برخي اين ظرفيت را دارند تا قرآن كريم را در يك سال حفظ كنند. 

منبع: ايكنا

نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 1474
خانه | بازگشت | Quran Guest (qguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.