تاريخ و زمان
جمعه 10 فروردين 1403  
بيشتر
جستجو
بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1062240
تعداد بازديد اين بخش: 97788
در امروز: 429
اين بخش امروز: 25

بيشتر
اخبار ويژه
ده‌هزار مدرسه قرآني همزمان در سراسر كشور افتتاح شد
رئيس‌جمهور با حضور در مدرسه راهنمايي هدايت در منطقه نارمك تهران به صورت همزمان ده‌هزار مدرسه قرآني را در سراسر كشور افتتاح كرد.

به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور، امروز، 15 مهرماه با حضور در مدرسه راهنمايي هدايت در منطقه نارمك تهران، به صورت همزمان 10 هزار مدرسه قرآني، 8 هزار مجتمع آموزشي و پرورشي و هزار و نهصد پروژه عمراني را در سراسر كشور افتتاح كرد.

احمدي‌نژاد در اين مراسم ايران را كانون درخشان خوبي‌ها، پاكي‌ها و عشق و دوستي در دنيا عنوان كرد و گفت: در طول تاريخ، ايرانيان هرگاه فرصت پيدا كرده‌اند تأثيرگذاري زيادي در عرصه‌هاي مختلف داشته‌اند؛ ايران امروز يك فرهنگ، انديشه و يك روح بلند انساني است كه همه ارزش‌هاي الهي و انساني را به سوي خود جذب، منتشر و پاي آن جانفشاني مي‌كند.

رئيس‌جمهور با اشاره به جانفشاني‌هاي ايرانيان براي اسلام در طول تاريخ اظهار كرد: هيچ ملتي به اندازه ايران براي حقيقت اسلام و توحيد جانفشاني نكرده است و امروز ملت ايران بار ديگر روحيه‌ تمدن‌ساز خود را بازيافته است و در خودباوري و اعتماد به نفس در اوج خود قرار دارد و همين‌هاست كه جهان و آينده را خواهد ساخت؛ البته اين اعتماد به نفسي كه امروز در ملت ايران ايجاد شده محدود به جغرافياي ايران نخواهد بود، بلكه يك نسيم حيات‌آفرين است كه در تمام دنيا به سرعت منتشر مي‌شود.

احمدي‌نژاد همچنين به روحيه دشمنان ملت ايران اشاره كرد و ادامه داد: امروز دشمنان ملت ايران اعتماد به نفس‌شان را از دست داده و دستپاچه شده‌اند؛ در آنها سراسيمگي و دستپاچگي موج مي‌زند و باور ما اين است كه آن‌ها نظام فكري خود را از دست داده‌اند.

وي تصريح كرد: عزت نفس، اميدها و آرزوهاي ملت ايران در دنيا در حال گسترش است و به اين واسطه انسان‌ها در حال يافتن خود هستند، در حاليكه در طرف مقابل بدخواهان، نظام فكري خود را از دست مي‌دهند و در سراشيبي تند سقوط قرار دارند.

رئيس‌جمهور با اشاره به فشارها و تحريم‌هاي غرب نسبت به ايرن، با بيان اينكه ملتي كه توانمندي خود را باور كرد، قدرت‌هاي بزرگ نمي‌توانند به آن ملت آسيبب برسانند، عنوان كرد: آنچه غرب نسبت به ايران انجام مي‌دهد جنگ رواني است؛ اينجا دعواي اراده‌ها و اقتدار انساني است، نه موقعيت‌ها و تجهيزات؛ آنها مي‌خواهند روحيه خودباوري ملت ايران را در هم بشكنند، اما ملت ايران تصميم گرفته در برابر آنها بايستد و آنها را در هم بشكند. تجربه ايران نشان داده ملت ايران همواره پيروز است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه سلطه‌طلبان و زورگويان در حال سقوط هستند، گفت: آنها هرچه بيش‌تر تلاش كنند سريع‌تر سقوط مي‌كنند؛ در حالي‌كه آنها درون باتلاق در حال حركت هستند، مسيري كه ملت ايران انتخاب كرده است مسير نور و انسانيت است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه بسياري از شخصيت‌هاي جهاني گفتنه‌اند تمام تحولات ايران را روزبه‌روز دنبال مي‌كنند، اظهار كرد: در آمريكا نيز بسياري از شخصيت‌ها تحولات ايران را بيش از تحولات دولت خودشان دنبال مي‌كنند؛ بنابراين پيامي كه ملت ايران مي‌فرستد بيشتر از آنچه كه دولت آمريكا مي‌خواهد القا كند، شنونده دارد.

وي تصريح كرد: ايران بايد بهترين اقتصاد، روابط اجتماعي، آموزش، مدرسه و دانشگاه را داشته باشد و بهترين‌ها از آن ايران باشد. يك دوران ايران كانون توليد علم بود و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بار ديگر جنب‌وجوش در ملت ايران آغاز شد و اينك بايد به نقطه‌اي برسيم كه فرهنگ و علم توليد شده در ايران به تمام دنيا صادر شود و از نقاط مختلف دنيا براي كسب فضيلت‌هاي علمي و اخلاقي به ايران بيايند و اين در آينده‌ي نزديك شدني است.

رئيس‌جمهور روحيه خودباوري را رمز ماندگاري عنوان كرد و گفت: بايد دشمنان بدانند ملت ايران همچون شيري بيدار شده و ديگر كسي نمي‌تواند در برابر اين شير عرض اندام كنند؛ البته شير ملت ايران شير قلدري و نظامي نيست، بلكه شير فرهنگي، انساني، علمي و ارزش‌هاي متعالي است كه قلب‌ها را تسخير مي‌كند. ملت ايران شجاعت را صادر و دل‌ها را تسخير مي‌كند.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود در مورد تأسيس مدارس قرآني در كشور گفت: با تأسيس مدارس قرآني، رشد علمي ما چند برابر مي‌شود؛ در اين مدارس بايد عشق و محبت جاري شود، نه اينكه دانش‌آموزان تنها در يك قالب خاص تربيت شوند.

رئيس‌جمهور اظهار كرد: علم امروز دنيا در برابر علمي كه قرآن از ما مي‌خواهد و استعدادي كه خدا به ما داده است صفر است؛ علم موجودي كه اكنون انسان‌ها كسب كرده‌اند در برابر ظرفيت علمي كه انسان دارد به صفر هم نمي‌رسد.

وي با بيان اينكه براي رسيدن به قله‌ها نيازمند وحدت و همدلي هستيم، اظهار كرد: اگر وحدت و همدلي نباشد فعاليت‌هاي يكديگر خنثي مي‌شود؛ وحدت و همدلي زماني ايجاد مي‌شود كه همه بخواهند در راستاي رسيدن به يك قله و فتح يك قله حركت كنند؛ قله، رسيدن به جامعه‌ي آرماني، حيات طيبه، اصلاح تمام معادلات جهاني بر پايه انسانيت و حقايق عالم است.

در مراسم افتتاح همزمان 10 هزار مدرسه قرآني، 8 هزار مجتمع آموزشي و پرورشي و هزار و نهصد پروژه عمراني علاوه بر رئيس‌جمهور، حميدرضا حاجي‌بابائي، وزير آموزش و پرورش، مرتضي تمدن، استاندار تهران و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند. 


منبع: ايكنا

نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 203
خانه | بازگشت | Quran Guest (qguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.