تاريخ و زمان
شنبه 8 ارديبهشت 1403  
بيشتر
جستجو
بازديدها
تعداد بازديد از سايت: 1085248
تعداد بازديد اين بخش: 100845
در امروز: 266
اين بخش امروز: 42

بيشتر
اخبار ويژه
اجراي 5 برنامه ملي نماز در سال تحصيلي جديد
دفتر گسترش نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد، اجراي پنج برنامه ملي نماز كه در سال گذشته نيز برگزار شد، را آغاز مي‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين «سيدجواد بهشتي» مديركل دفتر گسترش نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران‌(ايكنا)، با بيان اينكه سال گذشته پنج برنامه ملي در حوزه نماز در مدارس اجرا شد، افزود: اين پنج برنامه ملي در سال تحصيلي جديد نيز ادامه خواهد داشت.

مديركل دفتر گسترش نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، برگزاري جشن شكوفايي (جشن تكليف) در پايه سوم ابتدايي دختران و پايه سوم راهنمايي پسران را يكي از برنامه‌هاي آموزش و پرورش در بحث توسعه و ترويج نماز دانست و عنوان كرد: اين طرح امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته اجرا خواهد شد و البته دستورالعمل و تغييراتي كه در برگزاري اين جشن طي سال تحصيلي بايد اعمال شود به زودي به تمامي ادارات‌كل اعلام مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه طرح «مرجعيت و تقليد» نيز دومين برنامه در بحث نماز است، افزود: اين طرح به منظور آشنايي دانش‌آموزان با مرجعيت و تقليد براي دانش‌آموزان مقطع متوسطه اجرا شد و بر اين اساس، امسال نيز ادارات و مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، موظف به اجراي اين طرح براي دانش‌آموزان مقطع متوسطه هستند.

بهشتي، با اشاره به برگزاري مسابقات نماز شامل (اذان، احكام و انشاي نماز) از سوي دفتر گسترش نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: فراخوان برگزاري اين مسابقات نيز همزمان با هفته تربيت اعلام مي‌شود كه همزمان با اعلام فراخوان، تغييرات ايجاد شده براي برگزاري اين مسابقات در سال تحصيلي جديد مشخص خواهد شد.

وي در ادامه به طرح بهسازي نمازخانه‌هاي مدارس اشاره كرد و افزود: اين طرح سال گذشته در تمامي استان‌ها اجرا شد و استان‌ها بر اساس بودجه‌اي كه در اختيار گرفتند به تجهيز، بهسازي و مفروش كردن نمازخانه‌هاي مدارس پرداختند.

مديركل دفتر گسترش نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، يادآور شد: در حال حاضر تمامي نمازخانه‌هايي كه امكان مفروش شدن و تجهيز و بهسازي را داشته‌اند تحت پوشش اين طرح قرار گرفته‌اند و البته ساير مدارسي كه نمازخانه‌اي بدون امكانات و تجهيزات دارند نيز مي‌توانند در سال تحصيلي جديد درخواست داده و با دريافت بودجه به تجهيز و بهسازي نمازخانه‌ها بپردازند.

وي در پايان برگزاري دوره‌هاي آموزشي ائمه جماعات مدارس را از ديگر اقدامات در جهت توسعه نماز در مدارس طي سال گذشته دانست و عنوان كرد: دوره‌هاي آموزشي و توجيهي ائمه جماعات مدارس در سال تحصيلي گذشته برگزار شد و امسال نيز دوره‌هاي آموزشي ائمه جماعات مدارس غيردولتي و مدارس سمپاد تا پايان سال 88 برگزار مي‌شود. 



منبع: ايكنا

نسخه قابل چاپ
رتبه مطلب: 0.00، از 0 راي پيام هاي ديگران (1 نظر)

تعداد بازديد اين صفحه: 191
خانه | بازگشت | Quran Guest (qguest)

طراحی، پیاده سازی و اجرا توسط شبکه ملی مدارس ایران ( رشد )

www.roshd.ir Powered By Sigma ITID.