به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، به نقل از روابط عمومي و امور بينالملل سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، حجتالاسلام «محيالدين بهرام محمديان» در جلسه شوراي كتاب و كتابخواني كه با دستور كار «تجهيز كتابخانههاي مدارس، تجهيز كتابخانه كلاسي دوره ابتدايي و ايجاد كتابخانههاي تخصصي ويژه معلمان تشكيل شد، اظهار كرد: كتابخانههاي تخصصي معلمان يكي از منابع غني در آموزشهاي ضمنخدمت و آموزشهاي غيرحضوري معلمان است .
رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: كتابخانه مدرسه محل مناسبي براي يادگيري است و با غنيسازي آن ميتوان آموزش را از انحصار كلاس خارج كرد.
وي با بيان اينكه كتابخانه مدرسه بايد مجهز به تازهترين منابع يادگيري باشد، گفت: در كتابخانه تخصصي و مرجع مدارس ميتوان راهنماي معلم، آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي در حوزه دانش و فناوري وهمچنين مجموعه گردآوري شده از «مجلات رشد» را نگهداري كرد.
حجتالاسلام محمديان با بيان اينكه ناشران وزارت آموزش و پرورش جايگاه ويژهاي در امر تعليم و تربيت دانشآموزان دارند، افزود: ناشران بايد بتوانند يكديگر را تكميل كنند كه البته در اين ميان هرچه تعداد ناشران آموزش و پرورش بيشتر باشد، نتيجه فعاليتها بهتر و كارآمدتر خواهد بود.
رئيس سازمان پژوهش و برنامهريزي آموزشي، بر استفاده بهينه از منابع مالي تخصيصي از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري تهران تأكيد كرد و يادآور شد: غنيسازي كتابخانههاي مدارس با رويكرد جديد تجهيز كتابخانههاي كلاسي دوره ابتدايي، كارشناسي و تصميمسازي شود و انتخاب كتاب بايد براساس ملاكهاي جشنواره صورت گيرد.
يادآوري ميشود، در جلسه شوراي كتاب و كتابخواني كه با حضور نمايندگان ناشران وزارت آموزش و پرورش از جمله: انتشارات «مدرسه»، «تربيت»، «پيوند» و «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان» برگزار شد، در مورد چگونگي تجهيز كتابخانههاي مدارس نيز بحث و بررسي صورت گرفت.
منبع: ايكنا
|