فعاليت هاي قرآني
30 ناظر بر فعاليت 1000 مدرسه قرآن شهر تهران نظارت دارند

 معاون آموزش ابتدايي اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران با تأكيد بر نقش مدارس قرآن در تربيت قرآني دانش‌آموزان، عنوان كرد: از آغاز فعاليت مدارس قرآن شهر تهران، 30 ناظر بر فعاليت‌هاي اين مدارس نظارت كرده‌اند.

«زينت اروجي»، معاون آموزش ابتدايي اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران‌(ايكنا)، با تأكيد بر اهميت تربيت كودكان و نوجوانان براساس آموزه‌هاي قرآني، اظهار كرد: تربيت كودكان و نوجوانان به ويژه نوآموزان بايد براساس فطرت پاك الهي باشد كه البته آموزش و پرورش براي تحقق اين هدف همواره تلاش مي‌كند.

اروجي، با اشاره به جشنواره «فطرت الهي كودك و تأكيد بر آموزه‌هاي قرآني» كه از سوي آموزش و پرورش براي قرآني كردن دانش‌آموزان در حال اجرا است، ادامه داد: براي اجراي اين جشنواره طي تابستان سال 89 دوره‌هاي آموزشي را ويژه معلمان مقطع ابتدايي برگزار كرده و آموزش‌هاي لازم در زمينه قرآني كردن دانش‌آموزان را به معلمان ارائه داديم تا معلمان پس از دريافت اين آموزش‌ها در سال تحصيلي جاري به قرآني كردن دانش‌آموزان مقطع ابتدايي بپردازند.

وي يادآور شد: نحوه اجراي اين جشنواره به اين شكل است كه معلمان پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي در طول سال تحصيلي از روش‌هاي مختلف براي ارائه آموزه‌هاي قرآني به دانش‌آموزان بهره مي‌گيرند و در اختتاميه جشنواره كه ارديبهشت 90 برگزار خواهد شد، عملكرد آنان ارزيابي شده و برترين معلمان در جهت تربيت قرآني دانش‌آموزان انتخاب مي‌شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازي بيش از 1000 مدرسه قرآن در شهر تهران از آغاز سال تحصيلي جاري، گفت: در مدارس قرآن آموزش‌هاي مختلفي در رشته‌هاي روخواني، روان‌خواني، تجويد و ... به دانش‌آموزان ارائه مي‌شود و هم‌چنين در كنار اين آموزش‌ها تلاش مي‌شود تا با اجراي برنامه‌هاي مختلف قرآني در قالب قصه‌گويي، شعر و ... تربيت قرآني دانش‌آموزان نيز محقق شود.

5 معاون آموزش ابتدايي اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به نظارت 30 ناظر قرآن طي سه ماه گذشته از مدارس قرآن شهر تهران، يادآور شد: ناظران آموزش و پرورش حدود سه ماه است كه در حال بازديد از مدارس بوده و گزارش عملكرد و نحوه فعاليت مدارس قرآن را تا پايان هفته به اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران ارائه خواهند داد.
معاون آموزش ابتدايي اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به نظارت 30 ناظر قرآن طي سه ماه گذشته از مدارس قرآن شهر تهران، يادآور شد: ناظران آموزش و پرورش حدود سه ماه است كه در حال بازديد از مدارس بوده و گزارش عملكرد و نحوه فعاليت مدارس قرآن را تا پايان هفته به اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران ارائه خواهند داد.

معاون آموزش ابتدايي اداره‌كل آموزش و پرورش شهر تهران، در ادامه گفت: در سال جاري 19 همايش قرآني در 19 منطقه تهران برگزار شده و طي سال‌هاي آينده نيز ادامه پيدا مي‌كند كه در اين همايش‌ها برنامه‌هاي متعدد قرآني براي ايجاد انس و الفت بيشتر دانش‌آموزان با قرآن اجرا مي‌شود.

وي در ادامه به اجراي طرح ارتقاي تدريس قرآن ويژه پايه سوم ابتدايي اشاره كرد و افزود: اين طرح كه با عنوان طرح آموزش 33 روزه نام‌گذاري شده تلاش دارد تا در طول سال تحصيلي پس از مرور درس قرآن پايه اول و دوم ابتدايي روخواني و روان‌خواني قرآن را با توجه به كتاب قرآن پايه سوم ابتدايي در يك دوره 33 روزه به دانش‌آموزان آموزش دهد كه البته اين طرح نيز در سال آينده ادامه خواهد داشت.

زينت اروجي، در پايان با اشاره به نقش معلمان و مربيان در تربيت قرآني دانش‌آموزان، به طرح «در محضر قرآن» ويژه دانش‌آموزان اشاره كرد و افزود: اين طرح در حال حاضر در مرحله اجرا بوده و براساس آن معلمان در طول سال تحصيلي هر روز يك صفحه از قرآن را مي‌خوانند تا به روخواني قرآن مسلط شده و آمادگي لازم براي آموزش قرآن به دانش‌آموزان و ارائه مفاهيم قرآني به آنان را داشته باشند. 


منبع:ايكنا