فعاليت هاي قرآني
طرح وحدت آموزش در برنامه‌ريزي درسي پيش‌دبستاني اجرا مي‌شود

پس از تبيين برنامه‌هاي آموزشي دوره پيش‌دبستاني و ارائه چارچوب در توليد محتوا، ستاد اجرايي اين گروه طرح وحدت آموزش اين دوره را به اجرا خواهد گذاشت.

مرتضي طاهري، رئيس گروه پيش‌دبستاني دفتر برنامه‌ريزي و تأليف كتاب‌هاي درسي در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) گفت: گروه دوره پيش‌‌دبستاني با ارائه بندهاي توليد محتواي دروس اين دوره و توجيه آن به كارشناسان اجرايي از اين پس وظيفه نظارت بر اجراي برنامه‌هاي ستاد اجرايي را كه در مهمترين مرحله آن تربيت‌مربي و به خدمت‌گرفتن نيروهاي كاركشته و دوره ديده براي آموزش مهارت و دروس براي دانش‌آموزان اين دوره است را به عهده دارد.

وي با اشاره به اين نكته كه هماهنگي و پيشرفت اقدامات اجرايي از سوي اين ستاد تا رسيدن به نتيجه مطلوب در يك بازده زماني مورد نظر بايد انجام شود گفت: طرح وحدت آموزش به منظور استفاده از تمام توانايي‌ها و برخورداري همه دانش‌آموزان پيش‌دبستاني در سراسر كشور از امكانات آموزشي مورد نظر اجرا مي‌شود.

طاهري در تشريح امكانات آموزشي در نظر گرفته شده براي اين دوره گفت: در اولويت اجراي اين طرح، تربيت مربي متخصص و كارآمد منظور نظر است و در مراحل بعدي توليد محتواي آموزشي مورد استفاده مربيان منطبق با بندهاي طرح شده در كتاب‌مربي در دستور كار قرار مي‌گيرد.

رئيس دوره پيش‌دبستاني دفتر برنامه‌ريزي و تأليف كتاب‌هاي درسي درباره بخش ويژه رشد ديني و قرآني كتاب‌مربي دوره پيش‌دبستاني گفت: همانگونه هم كه در اين ميزگرد مطرح شد، برنامه‌ريزي آموزشي دوره پيش‌دبستاني در رابطه با قرآن، تنها با هدف انس كودك با قرآن انجام مي‌شود و از ارائه شرح درس براي اين مقطع و آموزش قرآن اجتناب شده است.

طاهري در پايان با اشاره به اين نكته كه آموزش پيش‌دبستاني در نظام آموزش و پرورش هنوز به شكل رسمي اجرايي نشده است ابراز اميدواري كرد: توليد محتوا، تربيت مربيان ويژه اين دوره و ارائه مقدمات برنامه درسي دروه پيش‌دبستاني در فرصت مناسب و به شكل مطلوب به انجام برسد. 


منبع: ايكنا