فعاليت هاي قرآني
«قرآن آسان‌آموز» براي كودكان و نوجوانان به چاپ مي‌رسد

كارشناسان مركز طبع و نشر قرآن كريم در تلاش هستند تا با استفاده از رسم‌الخطي جديد آموزش‌ آيات الهي را براي كودكان و نوجوانان آسان كنند و «قرآن آسان‌آموز» را ويژه اين گروه سني از مخاطب به چاپ برسانند.

علي سرابي، معاون مركز طبع و نشر قرآن كريم در گفت‌و‌گو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) گفت: مأموريت مركز طبع و نشر قرآن كريم تهيه قرآن جمهوري‌اسلامي‌ايران براي تأمين نيازها و مصارف مختلف اقشار گوناگون جامعه است و تاكنون در حوزه قرآن براي كودك و نوجوان اين مركز مفتخر به تهيه قرآن كم‌علامت براي استفاده اين گروه سني و يادگيري مؤثرتر آن‌ها شده ‌است.

وي ويژگي قرآن كم‌علامت را حذف علائم زائد در رسم‌الخط قرآني دانست و گفت: گزارش‌ها از توزيع اين قرآن در مراكز آموزشي حاكي است كه آموزش قرآن با اين كتاب براي افراد مبتدي مناسبتر بوده و به ويژه كودكان و نوجوانان آسان‌تر توانسته‌اند روخواني و روان‌خواني قرآن را فراگيرند.

سرابي درباره فعاليت اخير اين مركز گفت: يك كار پژوهشي توسط كارشناسان اين مركز در حال انجام است و درصدد هستيم با حفظ شأن قرآن و اصول كتابت آن، خطي را عرضه كنيم كه تركيبات پيچيده آموزش قرآن را نداشته باشد و آموزش قرآن را به افراد مبتدي و به ويژه كودكان و نوجوانان آسان‌تر نمايد.

رئيس هيأت‌ مديره اتحاديه تشكل‌هاي قرآني با اشاره به اينكه قرآن‌آموزشي مورد نظر اين مركز در سال آتي ارائه مي‌شود گفت: به طور حتم قرآن‌ آموزشي ارائه شده كه مكمل قرآن كم‌علامتي خواهد بود كه مركز قبلاً آن را عرضه كرده است، مي‌تواند موانع موجود بر سر راه آموزش قرآن توسط دانش‌آموزان و ساير قرآن‌آموزان مبتدي را مرتفع كند. 


منبع: ايكنا