اخبار ويژه
جشنواره فيلم «رشد» در تربيت ديني دانش‌آموزان موثر بوده است
براساس پژوهش‌هاي انجام شده فيلم‌هاي رشد در رشد ديني و تربيتي دانش‌آموزان بسيار موثر بوده‌اند.

«حميدرضا كفاش» دبير چهلمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، با بيان اينكه چهلمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد از هشتم تا 14 آبان در تهران برگزار شد، افزود: جشنواره فيلم رشد قديمي‌ترين و ريشه‌‌اي‌ترين جشنواره كشورمان است كه در طول 50 سال گذشته، 40 دوره برگزار شده است.

وي در ادامه با بيان اينكه موضوعات فراخوان جشنواره بين‌المللي فيلم رشد در دوره‌هاي مختلف براساس نيازهايي كه در حوزه كودك و نوجوان وجود دارد اعلام مي‌شود، اظهار كرد: در چهلمين دوره از جشنواره فيلم رشد بنا به نيازهاي روز جامعه، مسائل مربوط به تربيت و آموزش كودكان و نوجوانان، فرهنگ ملل و فرهنگ ديني را مورد توجه قرار داده و فراخوان را براساس اين موضوعات اعلام كرديم.

كفاش ادامه داد: به طور مثال در اين دوره از جشنواره موضوعاتي از جمله «همت مضاعف و كار مضاعف» و «خليج فارس»، «مهارت‌هاي زندگي» را كه مسائل روز جامعه ما است مورد توجه قرار داده و فيلم‌هايي را در بخش‌هاي مختلف داستاني، مستند، دانش‌آموزي و فرهنگيان دريافت كرديم.

وي در ادامه با بيان اينكه نيازهاي خود را در جشنواره فيلم رشد براساس پژوهش‌هايي كه در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي انجام شده اعلام مي‌كنيم، يادآور شد: به طور كلي پژوهش‌هايي كه در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش انجام شده‌اند، بهترين منبع براي موضوعات فراخوان جشنواره فيلم رشد هستند. 


30هزار دقيقه فيلم تربيتي، ديني و آموزشي در دبيرخانه جشننواره فيلم رشد موجود است
دبير چهلمين جشنواره بين‌المللي فيلم رشد، در اين بخش از سخنان خود در پاسخ به پرسش ايكنا كه اين جشنواره تا چه ميزان در دستيابي به اهداف تربيتي و ديني خود موفق بوده است، اعلام كرد: در دبيرخانه اين جشنواره بالغ بر 30هزار دقيقه فيلم تربيتي، ديني و آموزشي داريم كه البته اين فيلم‌ها را به مدارس مي‌فرستيم و دانش‌آموزان نيز در مدارس و استان‌ها از اين فيلم‌ها استقبال خوبي مي‌كنند.
حميدرضا كفاش، با بيان اينكه بررسي ميزان تأثير تربيتي فيلم‌هاي رشد در دانش‌آموزان بايد به لحاظ پژوهشي انجام شود، اظهار كرد: طي پژوهش‌هايي كه در طول برگزاري جشنواره فيلم رشد انجام شده و كتاب‌هايي كه پس از جشنواره به چاپ مي‌رسد مشاهده كرده‌ايم كه فيلم‌هاي جشنواره رشد در رشد ديني و تربيتي بچه‌ها بسيار موثر بوده است.

وي در پايان با يادآوري اينكه فيلم‌هايي كه در جشنواره فيلم رشد انتخاب مي‌شوند، با مباني تربيتي و فكري ما رابطه مستقيم دارند، افزود: فيلم‌هاي منتخب در اين جشنواره فيلم‌هايي هستند كه از سوي كارشناسان تعليم و تربيت انتخاب شده و به همين دليل مي‌توانند بسياري از نيازهاي تربيتي، اخلاقي و فكري دانش‌آموزان را برطرف كنند. 



منبع: ايكنا