اخبار ويژه
مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر در مناطق آغاز شد
مرحله منطقه‌اي و شهرستاني مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي آغاز شده و تا اواسط اسفند ادامه خواهد داشت.


«محمدرضا گروسي»، مديركل فرهنگي هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران‌(ايكنا)، با بيان اينكه مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر سراسر كشور، در سطح منطقه‌اي و شهرستاني آغاز شده است، افزود: اين مسابقات همزمان با ايام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامي در حال برگزاري بوده و تا اواسط اسفند ادامه خواهد داشت.

مديركل فرهنگي هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران، ادامه داد: پس از برگزاري مرحله شهرستاني مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر، مرحله استاني اين مسابقات ارديبهشت 90 و مرحله كشوري نيز در تابستان 90 برگزار مي‌شود.

گروسي با بيان اينكه سال‌هاي گذشته در برخي موارد اتفاق مي‌افتاد كه مسابقات قرآن دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر با مسابقات قرآن وزارت آموزش و پرورش تداخل پيدا مي‌كرد، عنوان كرد: در اين دوره از مسابقات طي هماهنگي كه با وزارت آموزش و پرورش انجام شده، تلاش داشته‌ايم تا تداخلي ميان اين مسابقات ايجاد نشود و دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر علاوه بر شركت در مسابقات قرآن مدارس شاهد در مسابقات قرآن آموزش و پرورش نيز شركت كنند.

وي در اين بخش از سخنان خود با بيان اينكه همزمان با برگزاري مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر، مسابقات قرآن ايثارگران و خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر نيز برگزار مي‌شود، ادامه داد: تفاوتي كه مسابقات امسال با سال‌هاي گذشته دارد، در اين است كه در اين دوره خواهران و برادران شهدا و ايثارگران را نيز در مسابقات قرآن شركت خواهيم داد.

مديركل فرهنگي هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران، در پايان با بيان اينكه سال گذشته شاهد استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر از مسابقات قرآن بوديم، گفت: حدود 20 درصد شركت‌كنندگان در مسابقات قرآن و عترت سال گذشته، دانش‌آموزان شاهد و ايثارگر بودند كه براساس پيش‌بيني‌هاي ما اين رقم امسال به دو برابر افزايش پيدا مي‌كند. 


منبع: ايكنا