اخبار ويژه
اعلام برنامه‌هاي قرآني آموزش و پرورش در نمايشگاه قرآن
معاون مديركل دفتر گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با اعلام حضور قطعي وزير آموزش و پرورش در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از اعلام برنامه‌هاي قرآني آتي آموزش و پرورش توسط وي در نمايشگاه قرآن خبر داد.

علي مسيب‌زاده، معاون مديركل دفتر گسترش فرهنگ قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) ضمن تأكيد بر حضور وزير آموزش و پرورش در نمايشگاه‌ بين‌المللي قرآن كريم گفت: قطعاً وزير آموزش و پرورش و معاونان ايشان در نمايشگاه قرآن حضور پيدا خواهندكرد تا هم بتوانند برنامه‌هاي قرآني سال آتي را به صورت يك كار خبري اعلام كنند و هم موجب دلگرمي مسئولان برگزار كننده غرفه‌ها شوند.

وي در مورد غرفه آموزش و پرورش در نمايشگاه قرآن سال جاري و تفاوت‌هاي اين غرفه با سال‌هاي گذشته گفت: هر سال آموزش و پرورش در نمايشگاه‌هاي قرآن داراي غرفه بوده اما در سال جاري به صورت منسجم و با حضور همه قسمت‌‌هاي قرآني در اين نمايشگاه حضور پيدا كرده است.

مسيب‌زاده دليل اين تفاوت و شركت متمركز در نمايشگا‌ه را، ابلاغ منشور توسعه فرهنگ قرآني دانست كه بر اساس آن آموزش عمومي قرآن در كشور به آموزش و پرورش سپرده شده است و افزود: دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در واقع متولي اجراي اين نحوه حضور بوده و تمامي بخش‌هاي آموزش و پرورش را در يك غرفه واحد كه داراي 11 بخش است، گرد آورده است.

وي شكل غرفه آموزش و پرورش را به عنوان نمادي از يك مدرسه قرآني عنوان كرد و گفت: غرفه‌ها به همراه نمادهايي كه از يك مدرسه قرآني است و در حقيقت يك مدلي از مدرسه قرآني در اينجا ترسيم شده است.

مسيب‌زاده به محدوديت‌هاي مكاني موجود نيز اشاره و تصريح كرد: مراكز ديگري هم در آموزش و پرورش داراي فعاليت‌هاي قرآني بودند اما به دليل محدوديت فضاي ما در نمايشگاه و عدم هماهنگي‌هاي لازم ساير بخش‌هاي قرآني نتوانستند در اين نمايشگاه حضور داشته باشند و يقيناً اين مجموعه فعاليت‌هاي آموزش و پرورش نيست بلكه نمودي از اين تلاش‌ها است. 

منبع: ايكنا